too-old-to-cry-too-young-to-die

Friday, March 17, 2006

Verdier, holdninger og annet tull ! ! !

I går kveld, etter å ha jobbet på DNS med ei dame som holdt munn - tror hun faktisk var over 40, så gikk jeg på kafè med ei prestedatter! Vi bestilte hver vår varm sjokolade, fikk den servert ved bordet, og praten gikk i ca 90 minutter før vi gikk ut og sa adjø til hverandre. Da jeg kom hjem tok jeg kvelds`n foran tv'n! Og mens jeg satt der og så kulturnytt på NRK1 og ventet på Urix så kjente jeg en 50-lapp i lomma - og tanken slo ned i meg; Vi glemte å betale for drikken!!!!! Klokken var nå 23.15 og jeg hadde sunket godt ned i TV-stolen - spørsmålet er da - hva gjorde jeg???

1. Jeg lot som ingenting, så Urix, la meg, og sto opp i dag uten dårlig samvittighet.
2. Jeg ringte Kamilla som sa at jeg måtte gå ned å betale for drikken - så da gjorde jeg det.
3. Jeg ringte Kamilla som sa at jeg måtte gå ned å betale for drikken - men jeg gadd ikke å høre på henne.
4. Sendte melding til Brita som svarte at jeg måtte gå ned å betale for drikken fordi ellers ville faren (presten) bli veldig skuffet over henne!
5. Jeg gikk ned å betalte for drikken.
6. Magnus og Haukom tvang meg til å gå ned å betale for drikken.

Og hva tror du jeg gjorde??

4 Comments:

At 5:20 AM, Blogger Kamilla said...

Bakdelen med å være så ultraurban at man bor i gangavstand til alle Bergens kaféer er at man ikke har noen unnskylding for ikke å gå de få meterne ned igjen for å betale for seg, dersom man skulle ha glemt det i utgangspunktet.

 
At 5:49 AM, Blogger Karl Arne said...

Det skal ikke så mye til; byen er liten og vi har knapt kafèer!!!

 
At 9:07 AM, Blogger Andrea said...

Haukom?
Han maa da komme oeverst i google soek?
Selvfoelig gikk du ned og betalte uten mas og paaminninger? :-)
Dessuten vet de fleste at prestebarn er for det meste ville og uregjerlige ;-)

 
At 9:32 AM, Blogger olav said...

her synes jeg faktisk brita skulle gått tilbake for å betale, siden hun er prestebarn. alminnelig skikk og bruk

 

Post a Comment

<< Home