too-old-to-cry-too-young-to-die

Thursday, March 16, 2006

Radiorådet vs. DU!!!

Min frustrasjon over damer på 40+ og min begeistring over radioprogam i P2 har medførte at jeg har sendt inn denne mailen - i håp om å få hjelp!!!! Men før jeg evt får hjelp fra et ekspertpanel i NRK-huset, så kan dere der ute være med å hjelpe meg. Her er ihvertfall mailen.....

Kjære radioråd!

Jeg har et lite problem, dessverre er det et hver-dagsproblem, siden jeg opplever det sånn ca hver dag!

Temaet er damer på 40pluss, og hvordan man skal få dem til å holde munn...........

På formiddagen studerer jeg et fag som også fire damer på 40pluss jammen har lyst til å studere. Og siden de teller 50 % av klassen så er de ganske dominerende.
Problemet med dem er at de har, som 40pluss - damer generelt, en høy grad av 40pluss-lyder. Vi kjenner alle til dem, de små lydene; hmm, ja, sant, aha osv. som ofte er viktige i en dialog for å vise at man følger med i samtalen - MEN IKKE I EN FORELESNING......
Hvordan skal jeg få disse damene til å skjønne at de ikke trenger å komme med disse lydene. Lydene forstyrrer meg og de tre andre "unge" studentene - og vi trenger ingen bekreftelse på at disse damene følger med.....

Og så kommer jeg på jobb om kvelden som garderobe-vakt på et av byens teatere.
Dvs. at jeg sitter hver kveld i en liten gang utenfor en teatersal sammen men en annen kollega - som selvfølgelig er ei dame på 40pluss.
Jeg bruker denne dyrebare tiden til å studere, men dessverre har ikke min kollega det samme behovet for å gjøre noe nyttig - for hun vil PRATE....

Jeg har prøvd å hinte til henne om at jeg må jobbe, jeg har latt være å svare på hennes meningsløse spørsmål som hun gulper opp i ny og ne - jeg har i det hele tatt prøvd å lage en atmosfære av STILLHET.....men hun tar ikke hintet!!!

Så dermed går nesten all min tid i våken tilstand, med på å irritere meg over damer på 40pluss som i all for stor grad lager unødvendig mye støy med munnen sin!! Har radiorådet noen gode råd på hvordan jeg kan få stoppet munnen dems????


mvh; en stressa student!!!



Programmet sendes hver mandag i P2 mellom klokken 16.20 og 17.00......

5 Comments:

At 5:05 AM, Blogger Karl Arne said...

Hei, bare legger inn min mail-forbindelse med Radiorådet. Jeg spurte min aller beste venn og hun sa at jeg burde takke ja - men jeg takket altså nei....pinglete? javel!!!


fra meg til radiorådet:

Hei, takk for forespørsel!

Min selvinnsikt tilsier at jeg dessverre har en stemme som ikke vil gjøre seg veldig godt i radio.
(kan alltids spørre min arbeidskollega om å lese det inn, hun liker sin egen stemme - men jeg tror hun ville blitt fornærmet!!)

Så da føler jeg for å takke NEI - selv om jeg sikkert kommer til å angre.
Det er ikke hver dag jeg får tilbud om å få høre min egen stemme i P2. Men jeg sikter heller mot å komme sterkt tilbake i kulturbeitet en tirsdag i oktober 2009.

Takk for et veldig morsomt og bra program - men jeg savner Rune B.

mvh karl arne (som vil forbli en anonym stressa student)



Hilde Volden skrev:
Hei!

Og takk for innspill til RadioRådet.
Kunne du tenke deg å være på telefon under sending på mandag?
-der du forteller om problemstillingen din, selvfølgelig under et annet navn.

Håper du kan og har lyst!

Hilsen Hilde

PS: Kopi til programleder og produsent

Hilde Volden____________________
NRK Program Oslo
Kulturavdelingen
Vaktsjef, RadioSelskapet
Tel. direkte: 23 04 98 62 Mobil: 92 28 46 68
Post: NRK P2, RT 32, 0340 Oslo

 
At 5:11 AM, Blogger Kamilla said...

Nå lurer jeg litt på hva selvinnsikten din sier om stemmen din. Er ikke den fin da?

 
At 5:51 AM, Blogger Karl Arne said...

Nå vet du godt at alt som kommer ut av munnen min er lite gjennomtenkt, mangler poenger og har ikke en fornuftig oppbygning.....

 
At 12:20 AM, Blogger Kamilla said...

Jeg og min kollega Linda har nå hørt på nettradio og er enige om at radiorådets beste tips er HUMOR!
Vi vil gjerne være fluer på veggen i forelesningssalen når du setter i gang med å overdøve damenes bekreftelseslyder. Ellers må jeg si at det med å revurdere yrkesvalg...jeg tror lærerværelsene rundt i det ganske land er fulle av damer med irriterende lyder. Du bør nok finne en overlevelsesstrategi jo før jo heller!

 
At 9:04 AM, Blogger Andrea said...

Hei Karl Arne,
saann etter toleranse saa har jeg foelgende raad:
Hva med aa si til kollegaen din at du gjerne vil lese og ikke prate i dag? Og eventuelt at det er vanskelig for deg aa konsentrere deg i forelesning om de lager saa mye lyd?

Du kan eventuelt si at boekene dine gir fra seg evinnelige sukk av lengsel etter din oppmersomhet som sjela di ikke klarer aa overse, saa du ikke klarer aa gi det de sier ordentlig oppmersomhet uansett?

 

Post a Comment

<< Home